עיצוב באנרים » חבילת פרסום לעסק » פרסום בפייסבוק או בגוגל?

פרסום בפייסבוק או בגוגל?

יוחאי ירמיהונכתב ע"י יוחאי ירמיהו

במידה ואתם מתחילים תהליך של פרסום לעסק אחת השאלות החשובות שמרבית בעלי העסקים שואלים את עצמם זה באיזה פלטפורמה לפרסם את העסק, פייסבוק או גוגל?

כמובן שקיימות פלטפורמות שונות ולפי קהל היעד שלכם לעיתים אולי אפילו פלטפורמה אחרת מפייסבוק וגוגל תתאים לכם (כמו למשל לינקדאין) יותר אבל נכון להיום גוגל ופייסבוק הם השחקניות החזקות ביותר בתחום של הפרסום ולכן נתמקד רק בהם במאמר הבא.

פרסום באמצעות פייסבוק או באמצעות גוגל

איך לבנות אתר בחינם בשעה וחצי?

יש לי הצעה מעניינת עבורך, יצרתי הדרכה מלאה של למעלה משעה וחצי שתלמד אותך איך לבנות אתר מ-0 בחינם כולל רכישת אחסון ודומיין. נשמע מעניין? אשמח לשלוח לך אותה למייל.

אילו אפשרויות פרסום יש לנו בגוגל?

זה די מדהים אבל בשנים האחרונות גוגל Ads מאפשרים לנו מגוון אפשרויות פרסום שונות ומגוונות שבעזרתם אפשר להגיע לקהל יעד מאוד מאוד גדול. בעת פרסום בגוגל אפשר לראות כמה אמצעי פרסום מובילים שחשוב להכיר לפני שמתחילים.

פרסום ברשת המדיה של גוגל – שיטת הפרסום הראשונה היא פרסום באמצעות באנרים. כאן בעצם אתם יוצרים עיצוב באנרים בגדלים שונים (עוד מידע על הגדלים ניתן לראות במאמר של גודל באנרים לגוגל) והבאנרים האלו מופיעים באתרים שונים ברחבי הרשת.

גוגל מאפשרים לבעלי אתרים להשכיר שטחי פרסום באתר והם מאפשרים לנו בעלי העסקים לפרסם בשטחי הפרסום האלו. מתוך הסכומים שאנחנו משלמים לגוגל על הפרסום יש חלוקה ברווחים בין בעל האתר לבין גוגל. נכון להיום רשת המדיה של גוגל תאפשר לכם להגיע לכמויות מטורפות של צופים במחירים זולים במיוחד.

דרך אגב השימוש ברשת המדיה גם מאפשר לנו ליצור קמפיין רימרקטינג שבאמצעותו נוכל להציג את המודעות אך ורק לגולשים שכבר ביקרו באתר שלנו בעבר.

פרסום במנוע החיפוש של גוגל – שיטה נוספת וכנראה גם השיטה הכי פופולרית של גוגל היא פרסום במנועי החיפוש. כאן באתם בוחרים מילות מפתח (ביטויים שמחפשים בגוגל) ואתם בוחרים להציג מודעה שלכם שתפנה את הגולש אל עמוד נחיתה או אל האתר של העסק.

מדובר על שיטת פרסום מצוינת מאחר ואנחנו מקבלים תנועה של לקוח שמעוניין בשירותים שאנחנו מציעים (כל עוד אנחנו מטרגטים מילות מפתח נכונות). יתרון נוסף של השיטה הזאת הוא שאנחנו יכולים להגדיר את הקמפיין פעם אחת ולהמשיך להריץ אותו לאורך זמן (הוא לא מצריך הרבה שינויים). לצורך הדוגמא עם מישהו עושה חיפוש על מעצב גרפי אז סביר להניח שהוא מחפש מעצב גרפי, התחלופה של האנשים שמחפשים מעצב גרפי משתנה ולכן לא מתרחש בו מצב שבו מודעה שאנחנו מפרסמים מוצגת לאותו אדם כל הזמן.

החיסרון של השיטה הזאת הוא שבדרך כלל קמפיין מילות מפתח הוא קמפיין תחרותי ולכן נצטרך לשלם הרבה לכל לחיצה. בתחומים מאוד תחרותיים אפשר לראות גם עלויות של 50 ש"ח לכל לחיצה ולכן לטווח הרחוק מדובר על עלויות גבוהות מאוד.

פרסום ביוטיוב – אפשרות נוספת ומאוד יעילה וזאת גם אפשרות הפרסום האחרונה שנסקור כאן היא האפשרות לפרסם ביוטיוב. למי שלא יודע יוטיוב שייכים לגוגל ונכון להיום באמצעות גוגל אדס ניתן גם לפרסם באופן ממומן ביוטיוב על ידי קידום סרטונים קיימים או על ידי הצגת מודעת סרטון בתחילה של סרטונים קיימים.

עם השנים הפרסום ביוטיוב הופך להיות יותר ויותר פופולרי וזה בהחלט עוד אפשרות פרסום שאתם חייבים להכיר.

אפשרויות פרסום בפייסבוק

לאחר שדיברנו על פרסום בגוגל הגיע הזמן לדבר על פרסום בפייסבוק. למי שלא יודע בעת פרסום בפייסבוק יש לנו אפשרות לפרסם את המודעה שלנו באזורים שונים בפייסבוק כמו בפייד, בסטורי, בתפריט הצדדי ובעוד מקומות נוספים.

גם אינסטגרם שייכים לפייסבוק ולכן באמצעות פלטפורמת הפרסום של פייסבוק נוכל גם לפרסם את העסק אפילו באינסטגרם. כמובן שיש את האפשרות בעת יצירת קמפיין פרסום לפרסם רק בפייסבוק או רק באינסטגרם ובדרך כלל ההמלצה היא לפרסם את המודעות בעיקר בפייד של פייסבוק או בפייד של אינסטגרם.

חשוב לציין שבשביל לפרסם מודעה בפייסבוק בדרך כלל תצטרכו דף פייסבוק עסקי ורצוי גם שהדף העסקי יהיה מספיק מקצועי ויעביר רושם חיובי במידה ומישהו נכנס אליו.

כאשר אתם יוצרים עיצוב מודעה לפייסבוק חשוב לדעת שהגודל הסטנדרטי הוא 1080×1080 והגודל הזה גם מתאים לפרסום באינסטגרם.

באיזה פלטפורמה עדיף להשתמש?

הבחירה בפלטפורמה שתתאים לקמפיין הפרסום שלכם בצורה הטובה ביותר תלויה בין היתר בקהל היעד שלכם. קהלי יעד מסוימים יעשו בדרך כלל את החיפושים שלהם בגוגל ולעומת זאת קהלים אחרים יגיעו בעיקר מפייסבוק.

בנוסף כאשר אתם מציעים שירות שאנשים שונים מחפשים כמו למשל: בניית עמוד נחיתה אז קמפיין פרסום בגוגל יהיה יעיל יותר כי אתם תופסים את הלקוח הפוטנציאלי בדיוק ברגע שהוא מחפש את השירות שאתם מציעים.

לעומת זאת אם למשל המצאתם מוצר חדש ומדובר על מוצר שאף אחד לא מחפש או מכיר אז קמפיין פרסום בפייסבוק ובאינסטגרם יהיה יעיל יותר מאשר בגוגל. במקרים כאלו אתם תצטרכו לייצר את הצורך למוצר וזה משהו שיהיה יותר מורכב בקמפיין מילות מפתח של גוגל.

חשוב גם לציין שקמפיין בגוגל של מילות מפתח הוא קמפיין שאתם יכולים להגדיר ולשפר פעם אחת ולעומת זאת פייסבוק היא פלטפורמה שמצריכה התעסקות על בסיס קבוע. בגוגל למשל יש תחלופה של האנשים שעושים את החיפוש לשירות שאתם מציעים ובפייסבוק לעומת זאת אם אתם מנסים להגיע לאותם אנשים המודעה תפסיק להביא תוצאות מהר מאוד.

בכל מקרה אסטרטגית פרסום טובה תהיה כזאת שמאפשרת לפרסם את העסק גם בפייסבוק ואינסטגרם וגם בגוגל אבל על בסיס ההסברים שקיבלתם כאן אם אתם מוצאים שפלטפורמה אחת טובה יותר לצרכים שלכם מהפלטפורמה השנייה אין שום סיבה לנסות ולפרסם בשתיהם רק בגלל שכולם עושים זאת.

המטרה שלכם בתור מפרסמים זה להבין איפה נמצא קהל היעד שלכם ולפרסם שם ועבורו. אם כולם מפרסמים בכל הפלטפורמות זה לא אומר שגם אתם חייבים לעשות זאת. מיקוד בפלטפורמות שבהם קהל היעד שלכם נמצא תמיד יהיה רעיון טוב מלנסות ולהתפרש על הרבה פלטפורמות שונות.

עוד לא צפיתם בהדרכה? זה בחינם!

 אני רוצה ללמד אתכם לבנות אתר אחד בחינם. מדובר על הדרכה של למעלה משעה וחצי שבה אני אלמד אותך מ-0 לבנות אתר כולל רכישת אחסון ודומיין. לקבלת ההדרכה למייל באופן מיידי יש להשאיר פרטים מתחת.

יוחאי ירמיהו

יוחאי ירמיהו

 עוסק בתחום של עיצוב גרפי ובניית אתרים למעלה מעשור. מתמחה בתחום של עיצוב באנרים ומודעות לפרסום בגוגל ובפייסבוק ומתמחה בתחום של פיתוח אתרים ודפי נחיתה מ-0 באמצעות וורדפרס.

איפשהו בדרך עשיתי גם תואר ראשון בלוגיסטיקה וכלכלה, הנדסאי תעשייה וניהול עם התמחות בשיווק אם זה מעניין מישהו.

אם אהבתם את המדריך ואתם רוצים לשתף אותו ניתן לעשות זאת על ידי לחיצה על כפתורי השיתוף מתחת:

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם:

כללים לשימוש במודעות פייסבוק

מעוניינים לפרסם מודעות בפייסבוק ולעשות זאת בצורה נכונה? קיימים כמה כללים ואיסורים שיש לפייסבוק בעת עיצוב מודעות ופרסום ממומן, ואת כולם נציג בעמוד הבא.

שיפור המרות באתר באמצעות באנרים

באנרים הם אחד מאמצעי הפרסום המובילים שקיימים בעולם הדיגיטלי. אם יש לכם אתר עם כניסות בואו ללמוד איך להוסיף באנרים לאתר ולשפר המרות באופן משמעותי ובחינם.

טיפים לדף נחיתה שמספק תוצאות

מעוניינים בדף נחיתה שבאמת מספק תוצאות ולקוחות חדשים לעסק? במדריך הבא ניתן לכם כמה טיפים חשובים שיעזרו לבנות דף נחיתה יעיל עם אחוזי המרה גבוהים.

פתיחת עמוד פייסבוק עסקי ב-10 דקות

רוצים לפתוח עמוד פייסבוק מקצועי לעסק שלכם? במדריך הבא הכולל סרטון הדרכה נלמד אתכם כל מה שאתם רוצים לדעת על מנת לפתוח דף פייסבוק לעסק בפחות מ-10 דקות.

גודל באנרים לגוגל Ads

הסתבכתם עם כל גדלי הבאנרים השונים שיש לגוגל? במאמר הבא נציג בפניכם את כל גדלי המודעות שיש לגוגל Ads ונמליץ על אילו גדלי באנרים לבחור לקמפיין פרסום שלכם.

כלי נגישות