זמינים ומזמינים במרחק לחיצה:

עיצוב באנרים » איך עושים כסף מיוטיוב? וכמה מרוויחים?

איך עושים כסף מיוטיוב? וכמה מרוויחים?

בשנים האחרונות יוטיוב הפכה לפלטפורמה מצוינת גם מבחינה שיווקית וגם כמקור הכנסה נוסף (הכנסה מפרסומות). נכון להיום יש לא מעט יוטיוברים בארץ עם מאות אלפי עוקבים שמרוויחים לא רע מהעיסוק של העלאת סרטונים לערוץ ביוטיוב.

במאמר של היום נדבר על הצד המעשי של כמה כסף מרוויחים בפועל מיוטיוב, נדבר על מה דרישות הסף שצריך בשביל להתחיל לפרסם פרסומות בערוץ/בסרטונים, נדבר על איך לקדם סרטונים באופן מעשי וננסה להבין האם לערוץ, לתחום או לנישה שבה אתם מפרסמים יש מספיק פוטנציאל בשביל לעשות כסף.

ניתן לצפות בסרטון הדרכה הבא המסביר איך אפשר להרוויח כסף ביוטיוב וכמה כסף עושים בפועל

איך עושים כסף מיוטיוב

מה תנאי הסף בשביל לפרסם פרסומות בערוץ

לפני שמתחילים חשוב להבין שעל מנת שתוכלו לעשות כסף מיוטיוב צריך לפרסום פרסומות בערוץ. אם יצא לכם בזמן האחרון לצפות בסרטונים ביוטיוב אז בטח ראיתם שבחלק גדול מהמקרים מופיעה בפרסומת בתחילת הסרטון ובסופו ולעיתים גם יש פרסומות בתוך הסרטון עצמו (באמצע הסרטון).

על מנת שנוכל בכלל לדבר על להרוויח כסף ביוטיוב תחילה צריך לפתוח ערוץ יוטיוב לעסק. למי שרוצה פרסמתי בעבר מדריך המסביר איך לפתוח ערוץ יוטיוב עסקי.

יוטיוב נותנים ליוצרי תוכן בפלטפורמה את האפשרות לבחור באילו סרטונים הם רוצים להציג פרסומות ועל כל לחיצה על פרסומות או על צפייה בפרסומת למעלה מכמות שניות מסוימת אתם מקבלים סכום מסוים של כסף. היום גם יש לפעמים פרסומות קצרות של כמה שניות שגם עליהם אתם יכולים לקבל כמה גרושים.

בשביל שתהיה לכם את האפשרות להציג פרסומות ולהרוויח מהם כסף תחילה צריך לעבור רף מסוים שיוטיוב קבעו. נכון למועד פרסום המאמר הזה על מנת שתוכלו להציג פרסומות בערוץ אתם צריכים למעלה מ-1,000 עוקבים ולמעלה מ-4,000 שעות צפייה בסרטונים בערוץ (שזה 166 ימים של צפייה).

בתחומים כמו גיימינג או תחומים שפונים לקהל יעד צעיר בדרך כלל לא יהיה קשה להגיע אל הרף הזה כאשר אתם מפרסמים תוכן איכותי. בתחומים אחרים שבהם אתם פונים אל קהל יעד בוגר יותר אז לעיתים ייקח הרבה זמן להגיע אל הרף הזה וכדאי לעשות מחקר שוק של מתחרים ולראות את כמויות העוקבים שלהם לצד כמות הסרטונים שהם מעלים ומתי הם התחילו.

תכלס כמה כסף אפשר לעשות ביוטיוב? בלי בלבולי שכל

תעשו חיפוש ביוטיוב על הביטוי כמה כסף עושים מיוטיוב ותראו שיש עשרות סרטונים בנושא של כל היוטיוברים המובילים בארץ (כנראה זה הפך לטרנד). תעשו חיפוש ביוטיוב העולמי ותראו מאות סרטונים בנושא גם שם ולצערנו כולם מדברים באופן מאוד כללי וחסר חשיבות ואף אחד לא חושף נתונים.

על מנת לעזור לכם להבין קודם כל כמה אפשר להרוויח אני אציג נתונים מהחשבון שלי. הנתונים המופיעים מתחת הם נכונים למועד פרסום המאמר וכרגע יש לי ערוץ יוטיוב עם 1,460 עוקבים (למי שרוצה אפשר לראות את הערוץ כאן).

ב-28 ימים האחרונים הערוץ קיבל 7,500 צפיות, זמן הצפייה היה 322 שעות והרווח שלי ל-28 ימים האחרונים הוא 489 ש”ח. אפשר לראות את הנתונים בתמונה מתחת.

רווחים מחשבון יוטיוב

בגדול לא מדובר על סכומים גבוהים במיוחד והערוץ לא נפתח במטרה להרוויח כסף מפרסומות אבל זה אחלה בונוס על הצד. למי שרוצה קצת יותר פרטים על הערוץ אז כרגע יש שם 114 סרטונים והוא נפתח לפני יותר מכ-3 שנים. אם המטרה של הערוץ הייתה להרוויח כסף מיוטיוב אז סביר להניח שהייתי מתאכזב אבל בגלל שהמטרה הייתה בעיקר שיווקית אני דיי מרוצה כי זה תוספת של כ-500 ש”ח בחודש שמגיעים כהפתעה.

למעשה אם אתם לא ילדים קטנים והמטרה שלכם כאן היא אך ורק להרוויח כסף אז סביר להניח שיוטיוב היא פלטפורמה שבמרבית סוגי התוכן יהיה קשה להרוויח משכורת מכובדת. אבל מהצד השני אם אתם מפרסמים ברמה העסקית אז מעבר לכסף מפרסומות יוטיוב היא פלטפורמה מצוינת שמביאה לי הרבה לקוחות בתחום של בניית אתרים במשך השנים.

איך עובדת ההכנסה ל-1,000 צפיות (RPM, CPM)?

אז כמו שציינתי מעל בתוך הסרטונים שבערוץ אני מציג פרסומות. ההכנסה המשמעותית מגיעה מלחיצות על הפרסומות (ומאוד כמה מקורות שונים כמו יוטיוב פרימיום, פרסומות קצרות, באנר תמונה שמופיע על הסרטון ועוד..) והשאלה הבאה שצריך לשאול זה כמה כסף עושים מכל לחיצה.

כאן הנושא מתחיל מעט להסתבך. הרעיון הוא פשוט אבל משתנה מתחום לתחום. כאשר אנחנו יוצרים סרטון ביוטיוב אנחנו מפרסמים אותו בתחום מסוים, התחום יכול להיות גיימינג, עסקים, משפחה, בישול ועוד… לפי התחום של הערוץ או יותר נכון הנושא של הסרטון בדרך כלל יהיה אפשר להבין מה העלות בממוצע שאנחנו מקבלים ל-1,000 צפיות (RPM). למעשה אם תיכנסו לחשבון שלכם ביוטיוב תוכלו לראות שיש 2 מושגים שאתם צריכים להכיר.

CPM – Cost Per Mille – מדובר על העלות הממוצעת שאנחנו מרווחים ביחד עם יוטיוב לכל 1,000 צפיות בערוץ (הסכום המלא שאותו משלם המפרסם ליוטיוב).

RPM – Revenue Per Mille – מדובר על העלות הממוצעת שאנחנו מרוויחים לכל 1,000 צפיות לאחר שיוטיוב לקחו את החלק שלהם בעוגה (העלות שאנחנו מקבלים בפועל באופן סופי).

ה-RPM שלנו מושפע מסוג התוכן שאנחנו מפרסמים ומהאם המפרסמים רואים ערך לשלם יותר עבור התוכן שאנחנו מפרסמים. אז לצורך הדוגמא אם הערוץ שלי עוסק בתחום של עיצוב גרפי ובניית אתרים ויש מפרסמים שמעוניינים לפרסם בסרטונים מהסוג הזה אז העלות שלי ל-1,000 צפיות תהיה גדולה יותר מערוצים אחרים.

כמה כסף מרוויחים לפי סוג תוכן ביוטיוב

בגלל סוג התוכן שאני מפרסם העלות שלי ל-1,000 צפיות היא עלות מאוד גבוהה ולכן אני מקבל למעלה מ-50 ש”ח בממוצע לכל 1,000 צפיות (למעשה בחודש הזה העלות היא 67.81 ש”ח בממוצע ל-1,000 צפיות). תחום נוסף שגם מביא RPM  גבוה זה התחום שמדבר על איך להרוויח כסף.

התחום שלי של בניית אתרים הוא תחום שמושך חברות הייטק שמציעות פלטפורמות לבניית אתרים אל הסרטונים שלי ובגלל שיש לחברות האלו תקציבי פרסום מנופחים והתחרות בניהם היא מאוד גדולה אז הם מעלים את העלות שהם מוכנים לשלם ללחיצה או צפייה וכתוצאה מכך העלות שאני מקבל לכל 1,000 צפיות (בממוצע) גודלת.

בתחומים אחרים כמו למשל גיימינג, אורח חיים, וולוגינג, בדיחות וכדומה אין הרבה ערך למפרסמים לפרסם בסרטונים שלהם כי הם לא ממוקדים לקהל יעד מסוים ולכן זה מוריד את העלות הממוצעת ל-1,000 צפיות באופן משמעותי. לפי מיטב הבנתי ערוצים כללים בתחומי שציינתי יכולים להרוויח באזור של 10 ש”ח ל-1,000 צפיות בזמן שאני מקבל למעלה 50 ש”ח ל-1,000 צפיות ובגלל זה הנושא של הערוץ שאתם בוחרים חשוב במיוחד.

מהצד השני בתחומים כמו כסף ותחומים שפונים לקהילה יותר מבוגרת ורצינית ולבעלי עסקים יש פחות צופים והרבה יותר קשה לגדול עם הערוץ לעומת ערוצים כללים של וולוגינג, Gaming וכו’…. הפונים אל אוכלוסייה צעירה שנמצאת בפלטפורמה של יוטיוב.

איך מפעילים מונטיזציה ביוטיוב?

בתחילת המאמר ציינתי שיש דרישות סף על מנת שתוכלו להתחיל ולפרסם מודעות בתשלום בתוך הסרטונים שבערוץ. במידה והגעתם אל היעד המיוחל וכרגע יש לכם למעלה מ-1,000 עוקבים ולמעלה מ-4,000 שעות צפייה כל מה שנותר לעשות זה מונטיזציה לערוץ.

כל מה שאתם צריכים לעשות זה להיכנס אל YouTube Studio  (יוטיוב סטודיו) ושם בתפריט הצדדי לבחור באפשרות של Monetization (מוניטיזציה). בעמוד הזה תהיה לכם את האפשרות להגיש בקשה למוניטיזציה ולאחר מכן יוטיוב יבצעו בדיקה לערוץ שבדרך כלל אורכת כמה ימים ויוודאו שהכל תקין וגם שהתנועה של הערוץ אמיתית ולא מדובר בבוטים.

בדרך כלל לאחר כמה ימים הם יאשרו את החשבון שלכם ותהיה לכם האפשרות להתחיל ולהגדיר באילו סרטונים לפרסם מודעות. בסרטונים באורך של למעלה מ-10 דקות יש לכם גם את האפשרות לפרסם מודעות באמצע הסרטון ולא רק בתחילתו וסופו מה שיאפשר להגדיל את הרווח מכל סרטון בעיקר כאשר מדובר על סרטונים ויראליים שמקבלים הרבה כניסות.

קידום סרטונים וערוץ יוטיוב

השלב הבא שחשוב להכיר כאשר אתם רוצים לעשות כסף מיוטיוב זה היכולת וההבנה של איך מקדמים את הערוץ ואת הסרטונים ביוטיוב. אז אם עדיין לא הבנתם יוטיוב שייכים לגוגל ונכון להיום יוטיוב הוא מנוע החיפוש השני בגודלו בעולם (מיד לאחר גוגל).

על מנת שהסרטון שלכם יגיע לכמה שיותר אנשים יש צורך לבצע אופטימיזציה לסרטונים על ידי הגדרת כותרות באופן נכון וחכם, על ידי הוספת תמונה ממוזערת ומעוצבות, על ידי הוספת מילות מפתח בתיאור הסרטון ובתגיות של העמוד, על ידי הוספת מסך סיום עם סרטונים נוספים ועוד.

בנוסף ערוץ המעוצב בצורה מקצועית יעזור לכם לשדר מקצועיות ואף יסייע בגידול הערוץ לטווח הרחוק. זה יכול להיות רעיון טוב ליצור עיצוב באנר ליוטיוב ואולי גם איזושהי תבנית עיצוב כללית ומושכת לתמונה הממוזערת של הסרטונים שאתם מעלים (התמונה של הסרטון שמופיעה בחיפוש של גוגל).

על מנת לקבל הבנה טובה יותר לאילו פעולות אפשר לעשות בפועל בשביל לקדם את הערוץ ואת הסרטונים שאתם מפרסמים מומלץ לצפות בסרטון הבא.

קידום סרטונים ביוטיוב

אם אהבתם את המדריך ואתם רוצים לשתף אותו ניתן לעשות זאת על ידי לחיצה על כפתורי השיתוף מתחת:

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם:

פתיחת עמוד פייסבוק עסקי ב-10 דקות

רוצים לפתוח עמוד פייסבוק מקצועי לעסק שלכם? במדריך הבא הכולל סרטון הדרכה נלמד אתכם כל מה שאתם רוצים לדעת על מנת לפתוח דף פייסבוק לעסק בפחות מ-10 דקות.

פתיחת ערוץ יוטיוב עסקי

יוטיוב (YouTube) היא אחת הפלטפורמות הטובות ביותר לפרסום העסק. בואו ללמוד איך ליצור עמוד יוטיוב בקלות, איך להגדיר בערוץ את פרטי העסק ואיך להעלות סרטונים.

    כתיבת תגובה

    מלאו את כל השדות על מנת להשאיר תגובה (האימייל שלכם לא יוצג באתר).

    כלי נגישות

    היי שמי יוחאי, אם אתם מחפשים מעצב ובונה אתרים מקצועי לחצו כאן לשליחת הודעת וואטסאפיוחאי ירמיהו

    זמין בוואטסאפ:073-7514909
    חיוג מהירוואטסאפ