עיצוב באנרים » מיתוג לעסק » 5 טיפים למיתוג נכון של העסק

5 טיפים למיתוג נכון של העסק

יוחאי ירמיהונכתב ע"י יוחאי ירמיהו

מיתוג עסקי היא אחת הפעולות הקריטיות להצלחה של כל עסק. מיתוג עסקי מתייחס לתפיסה, לערכים, ולמסרים שבית העסק מעוניין לשדר לקהל לקוחותיו ולכן הוא כל כך חשוב לעסקים בתחילת דרכם. במאמר זה נציג לפניכם 5 טיפים חשובים שכדאי לכל בעל עסק לקחת בחשבון לפני שהוא יוצא במהלך שיווקי שמטרתו מיתוג לעסק.

5 טיפים למיתוג העסק

איך לבנות אתר בחינם בשעה וחצי?

יש לי הצעה מעניינת עבורך, יצרתי הדרכה מלאה של למעלה משעה וחצי שתלמד אותך איך לבנות אתר מ-0 בחינם כולל רכישת אחסון ודומיין. נשמע מעניין? אשמח לשלוח לך אותה למייל.

טיפ מספר 1: זיהוי קהל היעד והצרכים שלו

אי אפשר להתחיל תהליך של מיתוג מבלי להכיר היטב את קהל היעד של העסק. תחילה יש לדעת מה מחפש קהל היעד שעתיד לרכוש מבית העסק. האם הוא מעוניין להרגיש שרכש מוצר או שירות יוקרתי? האם הוא מעוניין להתגאות במותג שרכש ולהסתובב איתו בחוצות העיר? ואולי דווקא להפך, הלקוח הפוטנציאלי מחפש מותג זול ופשוט שיחסוך לו הוצאה משמעותית?

אפשר גם לשאול שאלות נוספות כמו האם קהל היעד הוא צעיר או מתאפיין באוכלוסייה מבוגרת? היכן הוא פעיל ואיך ניתן להגיע אליו? האם הוא נמצא ברשתות החברתיות? אם כן, באילו רשתות הוא פעיל? חשוב גם לדעת איך הלקוחות הקיימים שלכם הגיעו אליכם האם הם נתקלו במותג על גבי שלטי חוצות, באמצעות מודעה בפייסבוק או באמצעים אחרים?

זיהוי ואפיון מדויק של קהל היעד הוא שלב הכרחי בתהליך המיתוג שכן בסופו של דבר מיתוג טוב מתבצע עבור הלקוחות ואמור לגרום להם להזדהות עם הערכים של בית העסק.

טיפ מספר 2: מחקר מתחרים מקיף

כדי להצליח לבדל את העסק שלכם מן המתחרים יש להבין לא רק אילו מתחרים פועלים בזירה שבה אתם משווקים, אלא גם מהם הערכים שמובילים אותם ומהו הערך המוסף שאתם תוכלו להציע ללקוחות שלכם. מחקר מתחרים רלוונטי מאד גם לתחומים כמו קידום אתרים או פרסום לעסק באופן ממומן מה שיכול לשרת אתכם בהמשך הדרך.

לאחר מחקר מתחרים מקיף תוכלו לראות מה מציעים המתחרים שלכם ותוכלו לבחור אילו חוזקות יש לכם על פניהם ומה מבין החוזקות כדאי להדגיש בתהליך המיתוג.

טיפ מספר 3: יישמו את האסטרטגיה בכל הערוצים

על מנת לייצר אחידות במסר שאתם מעבירים לקהל הלקוחות שלכם הקפידו ליישם את האסטרטגיה השיווקית והמיתוגית שיצרתם בכל הערוצים שבהם אתם פעילים.

זה אומר שאתר האינטרנט שלכם צריך להיות מעוצב על פי עקרונות המיתוג של העסק. זה אומר שגם עמוד הנחיתה, הדיוורים הישירים ללקוחות, ניירות המכתבים, כרטיסי הביקור, השקיות שבהן אתם מציידים את הלקוחות וכו'… צריכים להיות מותאמים לעקרונות שהגדרתם בתחילת התהליך.

במיתוג עקביות היא שם המשחק. כאשר לקוח שרוכש מכם מוצר באמצעות אתר האינטרנט הוא מקבל את החבילה הביתה עם צבעי וסמלי המותג, חווית המשתמש שלו משתפרת באופן משמעותי וכך גם התפיסה שלו לגבי העסק/מותג.

טיפ מספר 4: עצבו לוגו מקצועי

בחירת צבעים למיתוג עסקימעבר לעובדה שלוגו אמור לבטא את הערכים של המותג הוא צריך להיות מעוצב בצורה מקצועית. לוגו מקצועי צריך להיות מסופק בגדלים הנכונים על מנת שיתאים לשימוש במדיות שונות, כגון רשתות חברתיות, אתרי אינטרנט, דף לוגו, חתימה למייל, באנרים פרסומיים ועוד…

כמו כן, עיצוב לוגו לעסק אמור להיות מסופק בנוסף עם לוח צבעים, שיאפשרו למותג לדבר בשפה אחידה עם קהל הלקוחות. הלוגו אמור להיות מסופק בפורמט וקטורי (תמונה שניתן להגדיל ללא הגבלה מבלי לאבד מאיכותה) והוא צריך לאפשר הטמעה קלה על גבי רקעים שונים ואת היכולת לשנות צבע לפי הצורך.

טיפ מספר 5: פעלו ברשתות החברתיות

כדי שהמותג החדש שלכם יתפוס ויצליח למשוך את תשומת הלב של הלקוחות הפוטנציאליים לא יהיה מנוס מפעילות ברשתות החברתיות. ראשית, נסו להבין היכן קהל היעד שלכם נמצא, באילו רשתות חברתיות הוא משתמש ומהם הרגלי הצריכה שלו. שנית, הקימו דף ייעודי עבור בית העסק שלכם, עצבו אותו על פי עקרונות המותג, ונהלו באופן שוטף שיח עם הגולשים. במרבית המקרים פתיחת עמוד פייסבוק עסקי תהיה האופציה המומלצת מאחר ונכון להיום פייסבוק היא הפלטפורמה החזקה בתחום.

כאשר אתם פועלים ברשתות החברתיות, הקפידו להגיב באמצעות שם המותג, יצרו ערך עבור הגולשים, השיבו לשאלות בצורה שתאפשר להבין שאתם מומחים ומקצועיים בתחומכם, ופרסמו מעת לעת תכנים מקצועיים אשר יסייעו לקהל הלקוחות שלכם לקבל מכם ערך מוסף אמיתי.

לסיכום

מיתוג עסקי הוא שם כולל המתייחס לתפיסה, לאסטרטגיה ולכלים שבאמצעותם בית העסק מציג את החזון המיתוגי שלו. כאשר אתם פועלים למיתוג העסק, נסו לאפיין היטב את קהל הלקוחות שלכם ואת הצרכים שלו, בצעו חקר מתחרים מקיף, יישמו את האסטרטגיה שלכם בכל הערוצים השונים, עצבו לוגו בצורה מקצועית ופעלו באמצעות הרשתות החברתיות לצורך הגדלת החשיפה.

עוד לא צפיתם בהדרכה? זה בחינם!

 אני רוצה ללמד אתכם לבנות אתר אחד בחינם. מדובר על הדרכה של למעלה משעה וחצי שבה אני אלמד אותך מ-0 לבנות אתר כולל רכישת אחסון ודומיין. לקבלת ההדרכה למייל באופן מיידי יש להשאיר פרטים מתחת.

יוחאי ירמיהו

יוחאי ירמיהו

 עוסק בתחום של עיצוב גרפי ובניית אתרים למעלה מעשור. מתמחה בתחום של עיצוב באנרים ומודעות לפרסום בגוגל ובפייסבוק ומתמחה בתחום של פיתוח אתרים ודפי נחיתה מ-0 באמצעות וורדפרס.

איפשהו בדרך עשיתי גם תואר ראשון בלוגיסטיקה וכלכלה, הנדסאי תעשייה וניהול עם התמחות בשיווק אם זה מעניין מישהו.

אם אהבתם את המדריך ואתם רוצים לשתף אותו ניתן לעשות זאת על ידי לחיצה על כפתורי השיתוף מתחת:

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם:

שיפור המיתוג בעולם הדיגיטלי

בעבר הרחוק לפני שכולנו עברנו לעולם הדיגיטלי מיתוג לעסק היה תהליך שרובו התנהל מהצד של הדפוס. היום לעומת זאת עברנו לעולם הדיגיטלי ובעל עסק שמהסס מפספס ולא יתקדם כמו שצריך. כנסו ולמדו כיצד לשפר מיתוג בדיגיטל.

רעיונות ייחודיים לשיפור המיתוג

מעוניינים לשפר את המיתוג והשיווק של העסק בדרכים אפקטיביות שרוב בעלי העסקים לא מכירים? כנסו למדריך הבא ותוכלו לצפות ב-4 דרכים מגוונות שיעזרו לשפר את המיתוג העסקי שלכם באופן משמעותי על פני המתחרים.

מה זה מיתוג?

מיתוג לעסקים הוא התהליך הראשוני שבו יוצרים לוגו לעסק ואת כל האלמנטים הגרפיים החשובים שיעזרו לשווק את העסק שלכם בזירה הדיגיטלית ובעולם האמיתי. במאמר הבא נדבר על מיתוג ונסביר מה התהליך כולל.

יצירת עמוד עסקי בפייסבוק

אין ספק שפייסבוק הפכה להיות אחת הפלטפורמות החזקות ביותר עבור בעלי עסקים שרוצים לפרסם את העסק שלהם בחינם ובאופן ממומן. צפו במדריך הבא על מנת ללמוד איך לפתוח עמוד עסקי בפייסבוק בצורה נכונה.

יצירת ערוץ יוטיוב עסקי

יוטיוב (YouTube) היא אחת הפלטפורמות הטובות ביותר לפרסום וקידום העסק שלכם באמצעות שימוש בסרטוני וידאו. במדריך הבא נלמד אתכם צעד אחר צעד איך לפתוח ערוץ יוטיוב לעסק ואיך להעלות סרטונים לערוץ.

יצירת עמוד לינקדאין לעסק/חברה

לינקדאין (Linkedin) היא פלטפורמה שפחות מוכרת בישראל אך מדובר באחד מאתרי המדיה החברתית החזקים ביותר לחברות ובעלי עסקים. במדריך הבא נלמד אתכם איך לפתוח עמוד חברה באמצעות לינקדאין.

כלי נגישות