עיצוב באנרים » עיצוב לוגו » מה צריך לדעת כשיוצרים לוגו לעסק

מה צריך לדעת כשיוצרים לוגו לעסק

יוחאי ירמיהונכתב ע"י יוחאי ירמיהו

בעלי עסקי רבים שבוחרים מעצב לוגו לא מקצועי יגלו בהמשך הדרך שהם עשו טעות גדולה ושגם אם הלוגו נראה טוב לא תמיד הוא יהיה שימושי ולא בטוח שהמעצב הגרפי שאיתו עבדתם ישלח לכם את הקבצים שאתם צריכים על מנת לקדם ולפרסם את העסק שלכם. במאמר הבא נציג בפניכם דברים חשובים שצריך לדעת לפני שמעצבים לוגו לעסק.

דברים שצריך לדעת כשיוצרים לוגו

איך לבנות אתר בחינם בשעה וחצי?

יש לי הצעה מעניינת עבורך, יצרתי הדרכה מלאה של למעלה משעה וחצי שתלמד אותך איך לבנות אתר מ-0 בחינם כולל רכישת אחסון ודומיין. נשמע מעניין? אשמח לשלוח לך אותה למייל.

כללים לעיצוב לוגו

כאשר אתם מתחילים תהליך של עיצוב לוגו לעסק ישנם דברים שמותר לעשות ודברים שאסור לעשות וישנם דברים שמותר לעשות ועדיף להימנע מהם. בחלק זה של המאמר נציין כמה מהטעויות הנפוצות שמעצבים שונים עושים בעת עיצוב לוגו וגם מהם מהדברים שמגבילים את בעלי העסקים בהמשך הדרך במידה והם עבדו עם מעצב לא מקצועי.

אסור להשתמש בתמונות בלוגו

כאשר אתם יוצרים לוגו לעסק אסור בתכלית האיסור להשתמש בתמונות עבור הלוגו. כאשר אנחנו מדברים על איסור בתמונות אנחנו בעיקר מתכוונים לאיסור של לקיחת תמונה מתוך אתרי תמונות ושימוש בהם כתמונת האייקון של הלוגו.

אתרי התמונות אוסרים באופן מוחלט על השימוש בתמונות בלוגו של חברות ועסקים ובמידה ותשתמשו בתמונה שמישהו אחר עיצב זה יאפשר לאתר התמונות או ליוצר של התמונה לפתוח נגדכם בהליכי תביעה בבית משפט.

הלוגו צריך להיות ייחודי

במאמר המסביר מה זה לוגו הסברנו לכם שלוגו הוא בעצם תעודת הזהות של העסק. כמו שלכל אדם יש תעודת זהות שונה גם לכל עסק צריך להיות לוגו שונה (עד כמה שאפשר מאחר ויש כל כך הרבה לוגואים אז קיים לוגו דומה כמעט לכל לוגו שקיים בעולם).

כשאנחנו אומרים שהלוגו צריך להיות ייחודי אנחנו מתכוונים לכך שעל מעצב הלוגואים ליצור את הלוגו בעצמו. אם יש שימוש בתמונה/אייקון המעצב צריך ליצור את התמונה בעצמו ולא להשתמש בתמונה קיימת כפי שהסברנו בפסקה הקודמת. בנוסף חשוב להימנע מכל האתרים המציעים בחירה של תבנית לוגו מוכנה כי אתם תמצאו את עצמכם במצב שיש לכם את אותו לוגו בדיוק שיש לעסקים נוספים בארץ זה נראה מאוד לא מקצועי וזה יכול ליצור מצב של בלבול בקרב לקוחותיכם.

שימוש בלוגו לא ייחודי יחייב אתכם לשינוי שלו בהמשך הדרך. במידה ועשיתם מיתוג לעסק זה יצריך ממכם גם לבצע תהליך של מיתוג מחדש והחלפה של כל האלמנטים הקיימים שמכילים את הלוגו הישן (אתר אינטרנט, פליירים, חתימה למייל וכו'…) וזה יגרור עלויות גבוהות מאוד שאפשר להימנע מהם במידה ומעצבים את הלוגו בצורה נכונה מההתחלה.

יצירת לוגו וקטור (Vector)

לוגו וקטורי (Vector Logo) הוא לוגו שנוצר בדרך כלל התוכנה בשם אדובי אילוסטרייטור (Illustrator) וכאשר פותחים את קובץ הלוגו בתוכנה (בתוכנה בלבד) ניתן יהיה להגדיל את הגודל של הלוגו (גובה ורוחב) ללא הגבלה וללא איבוד מאיכות התמונה.

ככל שהאלמנט הגרפי שאנחנו רוצים ליצור או להדפיס יותר גדול התמונה של הלוגו צריכה להיות יותר גדולה בהתאמה וללא לוגו וקטורי לא ניתן יהיה להשתמש בלוגו כמעט לשום דבר. לצורך הדוגמא כאשר אנחנו יוצרים עיצוב מודעה לפייסבוק גודל התמונה באופן יחסי גדול ואנחנו צריכים גם תמונה של ברזולוציה מספיק גבוהה.

ואם לפעמים קשה לנו למצוא תמונה מספיק גדולה למודעה לפייסבוק מה אתם חושבים שיקרה אם אתם רוצים לפרסם שלט חוצות ענק בגודל של בניין שגדול פי כמה וכמה ממודעה קטנה?? אם אין לכם לוגו וקטורי אתם תהיו חייבים ליצור את הלוגו מחדש בהמשך הדרך.

קבלת קבצי המקור של הלוגו מהמעצב

רעה חולה שאנחנו רואים בשוק הישראלי היא שכמעט אף אחד מהמעצבים לא מספקים את הקבצים של הלוגו ללקוח שלהם. למעשה למעלה מ-50% מבעלי העסקים שפונים אלינו לצרכים גרפיים לא מחזיקים בקבצי הלוגו וכל מה שיש להם זאת תמונה קטנה של הלוגו (כפי שהסברנו מעל ללא לוגו וקטורי אנחנו מאוד מוגבלים).

הסיבה לכך משמעצבים רבים נוטים לא לשלוח את הקבצים ללקוח היא מאחר והם רוצים לחייב את בעלי העסקים לחזור אליהם לעבודות עתידיות וגם לגבות תשלום לכל שינוי קטן. בפועל זה לא עובד כי חצי מהעסקים שפונים אלינו מבקשים שניצור את הלוגו מחדש ומעדיפים לשלם לנו קצת יותר מאשר לפנות שוב אל מעצב הלוגואים הקודם.

הדבר הכי חשוב זה לא עם מעצבים שלא מוכן לשלוח את כל הקבצים של הלוגו בסיום העבודה. הקבצים שבדרך כלל שולחים הם קבצי: AI (אילוסטרייטור), קובץ PDF, קובץ EPS וקבצי התמונות של הלוגו בפורמט PNG (עדיף שיהיה עם רקע שקוף).

עוד לא צפיתם בהדרכה? זה בחינם!

 אני רוצה ללמד אתכם לבנות אתר אחד בחינם. מדובר על הדרכה של למעלה משעה וחצי שבה אני אלמד אותך מ-0 לבנות אתר כולל רכישת אחסון ודומיין. לקבלת ההדרכה למייל באופן מיידי יש להשאיר פרטים מתחת.

יוחאי ירמיהו

יוחאי ירמיהו

 עוסק בתחום של עיצוב גרפי ובניית אתרים למעלה מעשור. מתמחה בתחום של עיצוב באנרים ומודעות לפרסום בגוגל ובפייסבוק ומתמחה בתחום של פיתוח אתרים ודפי נחיתה מ-0 באמצעות וורדפרס.

איפשהו בדרך עשיתי גם תואר ראשון בלוגיסטיקה וכלכלה, הנדסאי תעשייה וניהול עם התמחות בשיווק אם זה מעניין מישהו.

אם אהבתם את המדריך ואתם רוצים לשתף אותו ניתן לעשות זאת על ידי לחיצה על כפתורי השיתוף מתחת:

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם:

מה זה לוגו?

אם אתם עסק חדש אז אתם בטח שואלים שאלות כמו: מה זה לוגו? האם לעצב אותו לבד או לשלם למישהו? האם העסק צריך בכלל לוגו? וכו'.. תשובות לכל השאלות ועוד במאמר הבא.

איך לבחור פונט ללוגו

השימוש בפונטים הוא חלק חשוב ואינטגרלי באסטרטגיה של בניית המותג והעברת מסרים ללקוחות. במאמר הבא נלמד אתכם כל מה שאתם צריכים לדעת על מנת לבחור פונטים ללוגו.

מה זה מיתוג לעסק?

החלטתם לפתוח עסק חדש ואתם כל הזמן שומעים את המילה המעצבנת הזאת מיתוג ואתם לא בטוחים מה זה? כנסו למדריך הבא ונלמד אתכם מה זה מיתוג ולמה הוא כל כך חשוב לעסק.

כלי נגישות