עיצוב באנרים » עיצוב לוגו » 5 כללים ליצירת לוגו איכותי לעסק

5 כללים ליצירת לוגו איכותי לעסק

יוחאי ירמיהונכתב ע"י יוחאי ירמיהו

אז כפי שאתם כבר כנראה יודעים כאשר אנחנו מתחילים תהליך של מיתוג לעסק חדש בדרך כלל נתחיל את התהליך באמצעות עיצוב לוגו. קיימים לא מעט חוקים וכללים שצריך להכיר כאשר יוצרים לוגו לעסק ובמאמר הבא נדבר אתכם על כמה מהדברים החשובים שיש לדעת לפני שיוצרים לוגו שישמש את העסק שלכם שנים קדימה.

5 כללים ליצירת לוגו איכותי לעסק

איך לבנות אתר בחינם בשעה וחצי?

יש לי הצעה מעניינת עבורך, יצרתי הדרכה מלאה של למעלה משעה וחצי שתלמד אותך איך לבנות אתר מ-0 בחינם כולל רכישת אחסון ודומיין. נשמע מעניין? אשמח לשלוח לך אותה למייל.

מה זה לוגו?

אם אתם עדיין לא יודעים מה זה לוגו אז נסביר בקצרה שלוגו הוא אלמנט גרפי שמכיל את שם העסק ולעיתים גם אייקון קטן לצד השם. הלוגו חייב להיות ייחודי ומעצב הלוגואים חייב ליצור אותו בעצמו ללא אלמנטים גרפיים הקיימים ברחבי הרשת.

מאחר והלוגו במרבית המקרים הולך להישאר מזוהה עם העסק בכל מחזור החיים שלו החשיבות של הלוגו היא עצומה ורצוי ליצור לוגו איכותי ומקצועי בתחילת הדרך. מתחת תוכלו למצוא 5 כללים שיעזרו לכם לעשות זאת.

כלל 1 – לוגו ייחודי

במאמר שפרסמנו בעבר דיברנו על מה צריך לדעת כשיוצרים לוגו לעסק. אחד הדברים המרכזיים שהדגשנו שם הוא שהלוגו חייב להיות ייחודי.

בגדול כאשר אתם יוצרים לוגו לעסק הלוגו הזה הולך להיות תעודת הזהות של העסק, וכמו שלכל אדם יש תעודת זהות שונה כך גם לכל עסק יש לוגו שונה. אחת הטעויות הנפוצות שעושים מעצבי לוגואים מתחילים או בעלי עסקים שיוצרים לוגו בעצמם היא ליצור לוגו באמצעות תמונות מוכנות מרחבי הרשת.

ברגע שמתחילים עסק לא חושבים על זה אבל האם הייתם רוצים שיהיו עסקים נוספים עם אותו לוגו כמו שלכם כאשר העסק שלכם גודל ומתפתח? בנוסף לכך אתרי התמונות אוסרים על שימוש בתמונות להורדה כאשר השימוש המיועד הוא עיצוב ללוגואים כך שזה גם אסור בתקנות האתר וזה יכול להוביל לתביעות משפטיות בהמשך הדרך.

כלל 2 – פנו למעצב מקצועי

בין אם מדובר על תהליך של בניית אתרים או כל דבר אחר אין מה להסס ואתם יכולים לנסות ולבצע את העבודה לבד אם יש לכם את הזמן ללמוד כיצד לעשות זאת.

בעיצוב לוגו לעומת זאת אתם חייבים לפנות לבעל מקצוע שיודע מה הוא עושה. הלוגו הולך להופיע בכל האלמנטים הגרפיים של העסק כגון: פליירים, כרטיסי ביקור, מודעות, אתר אינטרנט וכו'… במידה והלוגו שלכם לא מקצועי וידרוש יצירה מחדש בהמשך זה יעלה לכם ביוקר לשנות אותו uאת כל האלמנטים הגרפיים הקיימים שכבר כוללים אותו.

לוגו לא מקצועי ישדר חוסר מקצועיות בעיני הלקוחות ולכן חשוב מאוד לפנות למעצב מקצועי שילווה אתכם בתהליך. אתם יכולים לחסוך כסף על כל אלמנט גרפי אחר חוץ מהלוגו.

כלל 3 – לוגו פשוט שמעביר את המסר

אלא אם כן מדובר בחברת ענק שמשקיעה עשרות/מאות אלפי שקלים עבור עיצוב הלוגו אז ההמלצה היא לא לנסות להתחכם יותר מידי ולהמציא את הגלגל.

לוגו טוב הוא לוגו שמעביר את המסר. החברות הגדולות משקיעים סכומים נכבדים עבור תקציבי פרסום ובניית מותג. אם אתם בעלי עסקים קטנים ללא תקציבי פרסום מטורפים אז במקום לנסות להתחכם עדיף ליצור לוגו פשוט שמספיק לתת בו מבט אחד ולהבין מה בדיוק אתם מציעים.

כלל 4 – תגבשו דעה לגבי מה אתם רוצים

טוב, אז בתחום של עיצוב לוגואים יש מה שנקרא בריף. מדובר על מסמך שמכיל את החזון של העסק והמסרים שבעל העסק רוצה להעביר. זה אומנם לא קורה לנו הרבה אבל לעיתים מגיע בעל עסק ששולח את הבריף הזה ואומר תעצבו לי לוגו לפי הבריף.

למרות שהמסמך בריף חשוב בסופו של דבר צריך ליצור עיצוב לוגו שבעל העסק יהיה מרוצה ממנו. הדרך שלנו בתור מעצבים להבין מה בדיוק אתם מחפשים זה באמצעות דוגמאות ללוגואים שאהבתם ובסגנון של מה שאתם מחפשים.

אם לא הקדשתם את הזמן לנסות ולהבין מה אתם מחפשים אז אל תצפו שמעצב הלוגואים שמולו אתם מתנהלים יצליח לקלוע למטרה. בסופו של דבר אנחנו לא קוראי מחשבות וגם אם כן לא נוכל לספק תוצאה שתהיו מרוצים ממנה בזמן שאתם בעצמכם לא יודעים מה אתם רוצים.

כלל 5 – יצירת לוגו שעובד בצבעים שונים

לוגו טוב הוא לוגו פשוט וזה גם הופך אותו ללוגו זכיר. במרבית המקרים לוגו איכותי ויעיל יהיה פשוט ובלי יותר מידי קשקושים (בעיקר כאשר הלוגו מיועד לשימוש עיקרי בדפוס).

בדרך כלל מומלץ להשתמש בפונט אחד כפי שהסברנו במדריך של איך לבחור פונט ללוגו ועדיף שגם האייקון של הלוגו יהיה תמונה שטוחה ואחידה שנוכל לשנות בקלות.

כאשר הלוגו לא מורכב נוכל ליצור אותו בצבעים שונים ולוודא שהוא מופיע בצורה טובה על רקעים שונים. ככל שהלוגו יותר מורכב אז התאמה שלו לצבעים שונים תהיה יותר מורכבת ובעתיד כאשר תצטרכו להציג אותו על רקע בהיר או כהה תצטרכו להשקיע יותר זמן בביצוע התהליך. לעיתים גם בלוגואים ממש מורכב התאמה לרקעים שונים יכולה להוות בעיה גדולה.

רצוי ליצור לוגו פשוט שיתאים לרקעים שונים וכדאי לבקש ממעצב הלוגו לספק את קבצי הלוגו בכמה צבעים שונים ובתצוגה על רקעים שונים (גם אם זה יהיה בתוספת עלות).

עוד לא צפיתם בהדרכה? זה בחינם!

 אני רוצה ללמד אתכם לבנות אתר אחד בחינם. מדובר על הדרכה של למעלה משעה וחצי שבה אני אלמד אותך מ-0 לבנות אתר כולל רכישת אחסון ודומיין. לקבלת ההדרכה למייל באופן מיידי יש להשאיר פרטים מתחת.

יוחאי ירמיהו

יוחאי ירמיהו

 עוסק בתחום של עיצוב גרפי ובניית אתרים למעלה מעשור. מתמחה בתחום של עיצוב באנרים ומודעות לפרסום בגוגל ובפייסבוק ומתמחה בתחום של פיתוח אתרים ודפי נחיתה מ-0 באמצעות וורדפרס.

איפשהו בדרך עשיתי גם תואר ראשון בלוגיסטיקה וכלכלה, הנדסאי תעשייה וניהול עם התמחות בשיווק אם זה מעניין מישהו.

אם אהבתם את המדריך ואתם רוצים לשתף אותו ניתן לעשות זאת על ידי לחיצה על כפתורי השיתוף מתחת:

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם:

מה צריך לדעת כשיוצרים לוגו לעסק

קיימים כללים חשובים מאוד שצריך להכיר לפני שיוצרים לוגו לעסק. במאמר הבא נציג את כל הדברים שחשוב לדעת כאשר מעצבים לוגו ומאילו סוגי מעצבי לוגואים יש להימנע.

איך לבחור פונט ללוגו

השימוש בפונטים הוא חלק חשוב ואינטגרלי באסטרטגיה של בניית המותג והעברת מסרים ללקוחות. במאמר הבא נלמד אתכם כל מה שאתם צריכים לדעת על מנת לבחור פונטים ללוגו.

מה זה לוגו?

אם אתם עסק חדש אז אתם בטח שואלים שאלות כמו: מה זה לוגו? האם לעצב אותו לבד או לשלם למישהו? האם העסק צריך בכלל לוגו? וכו'.. תשובות לכל השאלות ועוד במאמר הבא.

כלי נגישות