עיצוב באנרים » מה לעשות לפני שמתחילים פרסום בפייסבוק?

מה לעשות לפני שמתחילים פרסום בפייסבוק?

יוחאי ירמיהונכתב ע"י יוחאי ירמיהו

עם מעל 2 מיליארד משתמשים פייסבוק היא ללא צל של ספק הרשת החברתית הגדולה בעולם. תמונות, סרטונים, כתבות, קבוצות, דפים ובעצם – מה לא? פייסבוק, בשונה מרוב הרשתות החברתיות, הינה פלטפורמה מקיפה הכוללת מגוון רחב של תכנים, והדבר מתבטא בקהל משתמשים עצום ומגוון. על כן, שימוש בפלטפורמת הפייסבוק עשוי להקפיץ את העסק שלכם באופן משמעותי.

אך על העניין, כמו כל דבר בחיים, לא כל כך פשוט. פרסום בפייסבוק כולל קטגוריות רבות, דורש הבנה בתכנון קמפיין, וידע מינימלי אודות האלגוריתם של פייסבוק. כאן אנחנו נכנסים לתמונה. אז איך מפרסמים בפייסבוק בצורה אפקטיבית?

מה לעשות לפני שמתחילים פרסום בפייסבוק?

איך לבנות אתר בחינם בשעה וחצי?

יש לי הצעה מעניינת עבורך, יצרתי הדרכה מלאה של למעלה משעה וחצי שתלמד אותך איך לבנות אתר מ-0 בחינם כולל רכישת אחסון ודומיין. נשמע מעניין? אשמח לשלוח לך אותה למייל.

החשיבות של תכנון נכון של קמפיין הפרסום בפייסבוק

בניגוד לשיטות הפרסום המסורתיות, בעולם השיווק הדיגיטלי תמיד קיימת האופציה לשנות את הדברים תוך כדי תנועה. מסיבה זו אני נתקל פעמים רבות באנשים שכלל לא משקיעים בבניית קמפיין איכותי ומסתמכים על ניסוי וטעייה בלבד תוך כדי הפרסום. הדינמיות והגמישות שהשיווק הדיגיטלי מאפשר לנו מדהימים ובהחלט ראוי לנצל אותם – אך אין זה אומר שזה צריך לבוא על חשבון תכנון קמפיין יעיל וממוקד.

קמפיין ללא תכנון = זריקת כסף וזמן, וכפועל יוצא מזה עיכוב של התקדמות העסק. תכנון קמפיין אפקטיבי  יגרום לחשיפה גדולה באופן מיידי, וישאיר לכם לעשות התאמות ושינויים קלים בלבד בהתאם לתוצאות הפרסום.

בשלב תכנון הקמפיין חשבו עם עצמכם:

  • מה המטרות שתרצו להשיג?
  • מה קהל היעד שלכם?
  • מה התקציב שתרצו להשקיע?
  • איפה הכי כדאי לכם לפרסם בהתאם לקהל היעד שלכם?

מהי מטרת הקמפיין?

עוד בשלב תכנון קמפיין פרסום בפייסבוק הגדירו לעצמכם מטרת על. ישנן מטרות שונות אופציונליות, ובחירת המטרה שלכם תלויה במוצר או השירות שאתם מספקים, וכן בשלב שבו העסק שלכם נמצא. כלומר, אם מדובר בעסק מתחיל שפתחתם זה עתה – ככל הנראה תרצו תחילה להגדיל את החשיפה והכניסות לאתר שלכם. לעומת זאת, אם מדובר בעסק ותיק ומבוסס סביר להניח שהמטרה תהיה קודם כל הגדלת סך הרכישות של המוצרים\שירותים הניתנים.

מטרות אפשריות לקמפיין בפייסבוק:

  • Brand Awareness – לעורר מודעות לעסק.
  • Reach – להגדיל את החשיפה לכמה שיותר אנשים.
  • Traffic – להביא תנועה וגולשים לאתר.
  • App Installs – קידום האפליקציה של העסק שלכם. (אם קיימת כזו.)
  • Post Engagement – הגדלת המעורבות בפוסט מסוים. הדבר יתבטא  בלייקים, תגובות ושיתופים.
  • Page Likes – הגדלת מספר העוקבים בדף.
  • Event Responses – קידום אירוע.
  • Catalog Sales – קידום מוצרים למכירה.

זיהוי קהל היעד וביצוע פילוח באופן נכון ומדויק

אחד הדברים שכדאי להתעכב עליהם על מנת למקסם את פוטנציאל הפרסום הוא זיהוי קהל היעד. פרסום אימפולסיבי מבלי להתעמק בנקודה זו יגרור ככל הנראה בזבוז כסף מיותר – הפרסומים יגיעו למשתמשים אשר מלכתחילה אינם פוטנציאליים עבור העסק שלכם.

מערכת הפרסום של פייסבוק מציעה פרמטרים רבים לפילוח קהל היעד המתאים כמו מין, שפה, אזור גיאוגרפי, תחומי עניין ועוד. זכרו – כמו גוגל, גם פייסבוק מחזיקה במידע עצום (יותר משאתם מסוגלים לדמיין) על המשתמשים ולכן מומלץ כל כך לנצל את המידע הזה לטובתכם ולמקד את הפרסום ללקוחות רלוונטיים.

לדוגמא, אם העסק שלי מציע צעצועים לגיל הרך, אבחר קהל יעד הכולל גברים ונשים בגילאי 25-40 לערך, כאשר אם אני מציע משלוחים לחו"ל לא אגביל את הפרסום לאזור גיאוגרפי ספציפי.

יצירת שפה רלוונטית - האם המודעה רלוונטית לקהל?

אז השקעתם, בדקתם, עיצבתם, זיהיתם את קהל היעד הרלוונטי וכעת – העלתם את המודעה! אמנם עשיתם את כל הפעולות המקדימות כך שאתם אמורים לראות תוצאות ולהגיע ליעדים, אך הדברים לא תמיד מסתדרים בכזו קלות. ראשית, גם אם עושים הכל נכון, אין ערבון להצלחה. לא מדובר במדע מדויק, אלא בבני אדם. לא תמיד ניתן לחזות את העתיד לבוא, ובינינו – כולם חוו כישלון זה או אחר. מעבר לזה, גם אם הפרסום מוצלח תמיד ניתן לשפר אותו.

אם כך, כדי להקל עליכם לפייסבוק יש כלי המספק ציון רלוונטיות לכל מודעה שפרסמתם. הציון נע בין 1 ל-10, ותקבלו אותו רק אחרי שהמודעה תקבל 500 חשיפות ראשונות. לאחר מכן, הוא יתעדכן אוטומטית במקביל לקמפיין. באמצעות כלי זה תוכלו לדעת אם המודעה רלוונטית, מעוררת עניין ותואמת את הציפיות והמטרות שלכם. 

ככל שהמודעה תייצר יותר עניין (לייקים, תגובות ושיתופים) כך הציון שתקבלו יהיה גבוה יותר. כמו כן, התעלמות ותגובות שליליות למודעה (Hide, Report) יגררו ציון נמוך.

סרטוני וידאו

מודעה עם מלל בלבד, מודעה עם מלל ותמונות ו… מודעת וידאו! אמנם מדובר במודעה שתדרוש מכם ככל הנראה את המאמץ הגדול ביותר – הפקת סרטון וידאו לעסק שלכם – אך יחד עם זאת מודעת וידאו היא האפקטיבית ביותר. בלי קשר לפרסום הממומן מומלץ לנעוץ את הסרטון ככה שהוא יופיע בראש העמוד העסקי שלכם. וידאו איכותי ומעניין יספק לכם את יחס ההמרה הטוב ביותר, ולגמרי הוא זה שיכול לתת בוסט קדימה לעסק שלכם.

מודעת וידאו בפייסבוק - טיפים מהירים:

  • אטרקטיביות – אל תתמקדו במטרה בלבד. אל תתמקדו במסר היבש. צרו עניין, בידור. השתמשו בהומור, אפקטים, צבעים ובעצם בכל מה שדרוש על מנת ליצור עניין ולהניע את הלקוחות לפעולה.
  • סאונד – מצד אחד, איכות הסאונד סופר חשובה. בדקו ששומעים טוב וברמה גבוהה, והשתמשו בציוד מקצועי אם צריך. מצד שני חשוב מאוד לשים לב שהסרטון מעורר עניין גם ללא סאונד – נתח גדול מהמשתמשים יחשפו להודעה דרך המובייל, ובפורמט זה ברירת המחדל שתופיע תהיה ללא סאונד.
  • תועלת – צרו סרטון שהמשתמשים יוכלו להפיק ממנו תועלת. למדו אותם משהו חדש בתחום, או לחלופין גלו להם מידע חדש שיעשיר אותם.
  • מיקוד – מקדו את הסרטון בנושא אחד בלבד, עם מסר אחד בלבד. 'תפסת מרובה לא תפסת'. 

מגוון ונפח – אם מתאפשר לכם – השתדלו לייצר כמה שיותר סרטונים. אל תסתפקו בסרטון בודד.

הגדרת יעדי KPI's וניתוח הנתונים

על קצה המזלג, (KPI (Key Performance Indicator – מדד ביצוע מרכזי הינו המעקב אחר מדדים שונים שהוגדרו מראש. בדרך זו ניתן לאמוד את הביצועים של העסק, כמו גם לאמוד את ההשפעה בעקבות הפרסום בפייסבוק. קיימים סוגים שונים של KPI שאפשר להגדיר – הכנסות, גדילה, שביעות רצון, צמצום עלויות ועוד רבים. בדרך זו ניתן לבדוק האם עמדתם ביעדים שלכם.

כל עסק בוחר (ואף מייצר) את ה-KPI שלו. עליכם לשאול מהו היעד שלכם ומה יחשב להצלחה עבור העסק שלכם, ובהתאם לזה לבחור את ה-KPI הרלוונטי.

סיכום תכנון לפרסום בפייסבוק

כמו שכבר צוין, פייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה בעולם. האמצעים שלה כמעט בלתי מוגבלים, היא רלוונטית כמעט לכל סוגי האוכלוסיה, וניתן להשתמש בפלטפורמה בשביל כל סוגי התוכן. אם אתם רוצים לקדם את העסק שלכם, התעמקו בתחום. מומלץ מאוד שאחת הפעולות הראשונות שלכם תהיה דריסת רגל מינימלית בפלטפורמה זו.

עוד לא צפיתם בהדרכה? זה בחינם!

 אני רוצה ללמד אתכם לבנות אתר אחד בחינם. מדובר על הדרכה של למעלה משעה וחצי שבה אני אלמד אותך מ-0 לבנות אתר כולל רכישת אחסון ודומיין. לקבלת ההדרכה למייל באופן מיידי יש להשאיר פרטים מתחת.

יוחאי ירמיהו

יוחאי ירמיהו

 עוסק בתחום של עיצוב גרפי ובניית אתרים למעלה מעשור. מתמחה בתחום של עיצוב באנרים ומודעות לפרסום בגוגל ובפייסבוק ומתמחה בתחום של פיתוח אתרים ודפי נחיתה מ-0 באמצעות וורדפרס.

איפשהו בדרך עשיתי גם תואר ראשון בלוגיסטיקה וכלכלה, הנדסאי תעשייה וניהול עם התמחות בשיווק אם זה מעניין מישהו.

אם אהבתם את המדריך ואתם רוצים לשתף אותו ניתן לעשות זאת על ידי לחיצה על כפתורי השיתוף מתחת:

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם:

טיפים חשובים לעיצוב מודעות לפייסבוק

כמו שאתם בטח כבר יודעים פייסבוק היא אחת הפלטפורמות המובילות בעולם לפרסום ברשת. במאמר הבא תוכלו לצפות במגוון טיפים חשובים ליצירת מודעה איכותית לפייסבוק.

כללים לשימוש במודעות פייסבוק

מעוניינים לפרסם מודעות בפייסבוק ולעשות זאת בצורה נכונה? קיימים כמה כללים ואיסורים שיש לפייסבוק בעת עיצוב מודעות ופרסום ממומן, ואת כולם נציג בעמוד הבא.

פתיחת עמוד פייסבוק עסקי ב-10 דקות

רוצים לפתוח עמוד פייסבוק מקצועי לעסק שלכם? במדריך הבא הכולל סרטון הדרכה נלמד אתכם כל מה שאתם רוצים לדעת על מנת לפתוח דף פייסבוק לעסק בפחות מ-10 דקות.

כלי נגישות